ورود
ثبت نام
تعداد بازدید: ٣٠٩١٤٤
محمدرضا پور زرگرى

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 57
امتیاز:

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 73
محمدرضا پورزرگرى در ۲۸ شهریور سال ۱۳۴۹ هـ.ش در شهر تهران و در خانواده اى مذهبى دیده به جهان گشود. محیط مذهبى خانواده و اشتیاق پدر براى تربیت معنوى فرزندش، از همان آغاز بستر مناسبى براى فراگیرى قرآن، فراهم ساخت و زمزمه تلاوت قرآن، فراهم ساخت و زمزمه تلاوت قرآن پدر در سحرگاهان، اشتیاق محمدرضا را براى تلاوت قرآن دو چندان ساخت.



البته جدّه مکرمه او، اولین و مؤثرترین عامل در گرایش آقاى پورزرگرى به این راه بود. از دیگر عوامل تأثیر گذار در حیات قرآنى محمدرضا پور زرگرى، باید به استادان و مربیان دوره دبستان، بویژه استادش آقاى مصطفى اسلامى اشاره کرد. آقاى پورزرگرى از خاطرات خوش نخستین سالهایى که در ایام کودکى در جوار حرم مقدس رضوى تلاوت آیات وحى را شنیده بود بسیار یاد مى کند و یکى از عوامل علاقه مندى خود به تلاوت قرآن را حال و هواى آن لحظات مقدس مى داند آقاى پورزرگرى از کلاس دوم ابتدایى در ساعات درس قرآن اشتیاق بسیار از خود نشان مى داد به همین دلیل نیز پس از پیروزى انقلاب اسلامى و آشنایى با استاد مصطفى اسلامى در دبستان علوى شماره ۲ به این دبستان رفت و با اشتیاق، پشتکار و اهتمامى بسیار به تمرین و اجراى همخوانى قرآن کریم بر اساس تلاوت سوره حشر استاد عبدالباسط پرداخت.
آقاى محمدرضا پورزرگرى آموزش روخوانى قرآن کریم را در کلاس چهارم دبستان و زیر نظر استادش آقاى فتحعلى و آموزش مقدماتى تجوید و صوت و لحن را، زیر نظر استادش آقاى مصطفى اسلامى در کلاس پنجم ابتدایى به پایان رساند و پس از آن با حضور جلسات استاد محسن موسوى نکات تجویدى و صوت و لحن را در سطح بالاتر همراه با مفاهیم قرآنى فرا گرفت.
او همزمان با فراگیرى تجوید و صوت و لحن در جلسات درس آیت الله ضیاء آبادى و حجت الاسلام قرائتى به فراگیرى مفاهیم آیات قرآن کریم نیز پرداخت.
آشنائى با مؤسسه دارالتحفیظ قرآن کریم، نقطه عطفى در زندگانى قرآنى پورزرگرى شد. در همین مکان او با کلاسهاى آموزشى تجوید استاد محسن موسوى آشنا شد و در جلسات این استاد که در بعد از ظهرهاى تابستان برگزار مى شد، بهره هاى فروان برد.
آقاى محمدرضا پورزرگرى نخستین بار در یکى از هیئتهاى مذهبى که به همت آموزش و پرورش برگزار مى شد بصورت رسمى به تلاوت قرآن پرداخت. او همچنین نخستین بار در سال ۱۳۶۱ همراه با استاد على اربابى و جمعى از قاریان مؤسسه دارالتحفیظ قرآن کریم در تلویزیون به اجراى چند برنامه همخوانى پرداخت.
حاج محمدرضا پورزرگرى نیز در ابتداى کار تلاوت خویش همچون سایر قاریان به تقلید از قاریان مشهور مصرى نظیر استادان عبدالباسط، صیاد، على البنّاء و مصطفى اسماعیل پرداخت. او معتقد است که مؤثرترین مسئله در زمینه تلاوت قرآن براى تمامى قاریان در ابتداى کار تقلید از استادان برجسته مصرى است.
آقاى پورزرگرى معتقد است که قاریان تازه کار و کسانى که در ابتداى امر تلاوتند باید علم تجوید را از مراحل ابتدایى تا سطوح عالى زیر نظر استادان، با دقت کامل فرا بگیرند و با یادگیرى ترجمه کلمات قرآن با مفاهیم آن آشنا شوند. او همچنین قاریانى را که در ابتداى مسیر تلاوتند به یادگیرى صرف و نحو زبان عربى و نیز فراگیرى مفاهیم و تفاسیر آیات قرآن سفارش مى کند.
آقاى محمدرضا پورزرگرى در سال ۱۳۷۵ ازدواج کرد که ثمره آن یک فرزند پسر است. او در مسیر زندگى قرآنى خود از همان آغاز به آموزش قرآن کریم به علاقه مندان پرداخت و از همان دوران تحصیل در دبیرستان، به تهیه و تنظیم جزواتى در خصوص آشنایى با قرآن، اقدام کرد. او همچنین در سال ۱۳۶۴ بصورت رسمى در دارالتحفیظ و علاوه بر آن تمام سالهاى دفاع مقدس را در پایگاه هاى مقاومت بسیج اقدام به برگزارى جلسات قرآن کریم نمود. آقاى پورزرگرى علاوه بر تدریس در زمینه هاى مختلف قرآن در برخى از مدارس تهران در حدود ۱۵ سال به آموزش قرآن در حسینیه محبان الحسین (علیه السلام) پرداخت او همچنین در سال ۱۳۶۳ در مسابقات قرآن کریم که سازمان تبلیغات اسلامى برگزار کرد رتبه سوم و در سال ۱۳۷۳ در مسابقات سراسرى قرآن کریم که به همت سازمان اوقاف در سمنان برگزار شد رتبه نخست را از آن خود ساخت و در همان سال، در مسابقات بین المللى قرآن کریم که در حسینیه ارشاد برگزار شد مقام نخست این دوره از مسابقات را کسب کرد.
در میان خانواده آقاى پورزرگرى باید به برادر بزرگوار او شهید حمید رضا پورزرگرى اشاره کرد. که در زمینه هاى مختلف قرآنى فعالیت داشت. در محضر استاد مولوى فراگیرى نکات مختلف قرآنى پرداخته و چهره هاى فعال در زمینه هاى قرآنى به حساب مى آمد.
آقاى پورزرگرى در سالهاى ۶۳ و ۶۲ در ایام ریاست جمهورى حضرت آیت الله خامنه اى مدظله العالى، از جلسات درس تفسیر ایشان، بهره ها گرفت. در این جلسات که صبحهاى جمعه در همان مکان ریاست جمهورى برگزار مى شد قاریان و علاقه مندان بسیارى حضور مى یافتند آقاى پورزرگرى نیز از جمله این مشتاقان بود که در این جلسات در حضور آیت الله خامنه اى به تلاوت قران مى پرداخت و مورد تفقد و تشویق ایشان قرار مى گرفت.
او همچنین از قاریانى است که همه ساله به همراه کاروان قاریان قران براى تبلغیغ به کشورهاى مختلف اعزام شده اند که از جمله این کشورها مى توان به ماداگاسکار، اتیوپى، هند، سوره و افریقاى جنوبى، پاکستان، امارات، غنا، اردن، و انگلیس اشاره کرد.
آقاى حاج محمدرضا پورزرگرى علوه بر قرائت بر قرآن کریم و اجراى اذان به اجراى برجسته تواشیح و همخوانى در کشور است که از سال ۶۸ فعالیت خود را آغاز کرد.
آقاى پورزرگرى علاوه بر داورى مسابقات داخلى یکبار نیز در کشور هند در مسابقات سارسرى قرآن کریم که در شهر حیدر آباد این کشور برگزار شد داورى کرده است.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_bottom.php on line 24

محمدرضا پور زرگرى

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,